داروخانه دکتر عبادالهی

داروخانه دکتر عباداللهی ؛ ساخت داروهای ترکیبی ، متخصصین پوست ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، ارتوپدی و غذاهای کودک. تایید اینترنتی نسخه های تامین اجتماعی ، خدمات درمانی و نیروهای مسلح

داروخانه دکتر عبادالهی

داروخانه دکتر عباداللهی ؛ ساخت داروهای ترکیبی ، متخصصین پوست ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، ارتوپدی و غذاهای کودک. تایید اینترنتی نسخه های تامین اجتماعی ، خدمات درمانی و نیروهای مسلح

تریپتورلین triptorelin

 

فعلا میکرولین و واریوپپتیل این دارو موجود میباشد برای اطلاعات بیشتر با شماره ( 02632719117 ) تماس بگیرید


نام های تجاری دارو :  دیفرلین ( dipherelin ) ,  دکاپپتیل (decapeptyl) , میکرورلین ( microrelin )  ,  واریوپپتیل (variopeptyl)

 موارد مصرف:

  1. نئوبلاسم پروستات بدخیم
  2. بلوغ زودرس
  3. درمان اندومتریوز
  4. ناباروری در زنان
  5. فیبروم های رحمی
  6. تشخیص بی کفایتی غده هیپوتالاموس هیپوفیز

 

 مکانیسم اثر: آنالوگ گونادورلین با خاصیت سرکوب تولید هورمون های جنسی

دوز مصرف: هر ماه یکی عضلانی

عوارض جانبی:

  1. عوارض گوارشی درد شکمی
  2. سردرد
  3.  افزایش خونریزی قاعدگی
  4.  کاهش تولید هورمون های غده هیپوفیز
  5.  علائم کاهش استروژن
    • در زنان: خشکی واژن  گرگرفتگی  کاهش میل جنسی  پوکی استخوان
    • در مردان:گرگرفتگی و کاهش میل جنسی و بزرگ شدن سینه ها
  6. اختلالات خلق مثل عصبی بودن
  7.  آکنه
  8. خشکی پوست
  9. تغییر در تست های کبدی و چربی خون
  10.  کاهش تحمل به گلوکز
  11.  افزایش حساسیت تخمدان ها
  12.  درد قرمزی و خارش در محل تزریق

درباره تریپتورلین :  تریپتورلین یک آنالوگ Gonadorelin با خصوصیات مشابه با آن است. جهت ساپرس کردن تولید هورمون‌های جنسی در درمان نئوپلاسم‌های بدخیم پروستات در بلوغ زودرس و در درمان آندومتروزیز و نازایی زنان و فیبروئیدهای رحمی کاربرد دارد. این دارو به صورت‌های پایه، استات، دی‌استات و یا امبونات موجود می‌باشد و مصرف می‌شود.  این دارو به صورت تزریق زیرپوستی روزانه یا به صورت فرآورده depot داخل عضلانی که یک ماه یا بیشتر دوام دارد، استفاده می‌شود. در درمان سرطان پروستات دوزی معادل با 3 یا mg 75/3 به صورت داخل عضلانی و به شکل فرآورده depot هر 4 هفته تجویز می‌شود. دوز اول را میتوان به صورت تزریق زیرپوستی 100 میکروگرم در روز به مدت7 روز تجویز نمود. فرآورده depot با فعالیت طولانی مدت ‌تر که حاوی دوزهایی معادل با mg 25/11 است هر 12 تا 13 هفته یکبار تجویز می‌شوند. چندین روز قبل از شروع درمان با Triptorelin می‌توان یک داروی ضد آندروژن مثل Cryproterone acetate تجویز نمود و تا حدود 3 هفته آن را ادامه داد. در درمان آندومتروزیز یا فیبروئیدهای رحم می‌توان درمان را در 5 روز اول سیکل قاعدگی با دوز 3 یا mg 75/3 فرآورده depot به مدت 6 ماه آغاز کرد. در درمان نازایی زنان دوزهای 100 میکروگرمی به صورت تزریقات روزانه زیرپوستی از دومین روز سیکل قاعدگی تا حدود 10 تا 12 روز توصیه می‌شوند. در کودکان مبتلا به بلوغ زودرس دوز معادل با 50 میکروگرم/ کیلوگرم از فرآورده depot 3 میلی‌‌گرمی هر 4 هفته به صورت داخل عضلانی تجویز می‌شود. در کودکان با وزن کمتر از Kg 20 درمان جایگزین، تجویز mg 875/1 می‌باشد ودر کودکان 20 تا 30 کیلوگرم دوز mg 5/2 و در مورد بیش از Kg 30 دوز mg75/3 تجویز می‌شود. 3 دوز اول را باید با فواصل 14 روزی تجویز نمود و دوزهای بعدی هر 4 هفته داده می‌شوند.

تداخلات:

  1. داروهای محرک گونادوتروپین ها:
  • کورتیکوستروئیدها
  • اسپیرونولاکتون
  •  لوودوپا
  1. داروهای مهار کننده گونادوتروپین ها:
  • آنتاگونیست های دوپامین
  •  دیگوکسین
  • و هورمون های جنسی

لازم به ذکر است که داروهای دیفرلین، میکرولین، واریوپپتیل و دکاپپتیل در داروخانه دکتر عباداللهی موجود میباشد برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید .

تلفن تماس : 32719117-026

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد